ဗုဒၶေန႔ပြဲေတာ္ႏွင့္ ပါရမီက်င့္စဥ္မ်ား
“ကဆုန္လျပည့္ - ဗုဒၶေန႔’’ ပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာနိဳင္ငံ၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲျဖစ္သည္။ ‘’ဗုဒၶေန႔’’ ဆုိသည့္အတုိင္း ဤ’’ကဆုန္လျပည့္ေန႔’’သည္ ဘုရားအေလာင္း ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာ ေန႔လည္းျဖစ္၏။ ဖြားျမင္ေသာ ေန႔ လည္းျဖစ္၏။ သစၥာၪာဏ္ပြင့္၍ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေသာေန႔လည္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ခဲ႔ေသာေန႔လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ ဗုဒၶ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ ဤေန႔ကုိ မေမ႔ထုိက္၊ မေမ႔သင့္ၾကေပ။ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ရေလေသာ ျမတ္ဗုဒၶကုိ သတိမူ ႏွလုံးသြင္းလ်က္ ‘’ဓမၼသံေ၀ဂ’’ပြားနိဳင္သလုိ ‘’ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္’’သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ေတာ္မူခဲ႔ပုံမ်ားကုိလည္း အားက် အတုယူထုိက္လွေပေတာ့သည္။
“ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္’’ကုိ ပင့္ဖိတ္ထားသျဖင္႔ ‘’ရမၼာေနျပည္ေတာ္သား’’တုိ႔သည္ လမ္းကုိ ျပင္ေနၾကသည္။ ‘သုေမဓာ ရွင္ရေသ႔’သည္လည္း အေၾကာင္းစုံ ေမးျမန္း၍ သိရေသာအခါ လမ္းျပင္လုိေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္း ေလ၏။ တန္ခုိးရွင္မွန္းသိသျဖင့္ ရႊံ႕ညြန္ရွိ၍ အျပဳအျပင္ခက္ေသာ ေနရာကုိ ေပးလုိက္ၾက၏။ ရွင္ရေသ႔သည္ တန္ခုိးျဖင့္ ျပင္ဆင္လ်င္ လြယ္ကူစြာ ျပီးနိဳင္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ျဖင့္ အပင္ပန္းခံ၍ ျပဳမွ သာ၍ အက်ဳိးမ်ားဖြယ္ ရွိေသာေၾကာင့္ သူမ်ားနည္းတူ ေျမကုိထမ္း၍ ရႊံ႕ ဗြက္ကုိ ဖုိ႔ေလ၏။ မျပီးတတ္ေသးမီ အခ်ိန္ ကေလးမွာပင္ ဘုရားရွင္ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာ၏။ ထုိအခါရွင္ရေသ႔သည္ ဘုရားရွင္၏ က်က္သေရေတာ္ကုိ ဖူးေျမွာ္ရ၍ လြန္စြာ၀မ္းေျမာက္လွသျဖင့္ မျပီးေသးေသာ ရြႊံ႕ညြန္ အျပင္၀ယ္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ေနာက္ပါ ရဟႏၱာအေပါင္းတုိ႔ မိမိကုိယ္ေပၚ၌ နင္း၍ ၾကြေတာ္မူရန္ တံတားအသြင္ခင္းလ်က္ ၀ပ္စင္းေနေလသည္။
ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေျမွာ္ကန္ေတာ့ရန္ ထြက္လာၾကေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ‘သုမိတၱာ’ ဆုိသည့္ အမ်ဳိးသမီး ေလးသည္ ရွင္ရေသ႔ကုိ ျမင္လ်င္ ျမင္ခ်င္း ေရွးေရစက္ မကင္းသည့္အတြက္ ထူးျခားေသာ ေမတၱာစနက္ျဖင့္ သြယ္ဆက္မိေလသည္။ ထုိ္႔ေၾကာင့္ မိမိ၌ပါလာေသာ ၾကာပန္းရွစ္စည္းအနက္ မိမိပူေဇာ္ရန္ သုံးစည္း ခ်န္ထား၍ အေလာင္းေတာ္ရေသ႔အား ၾကာငါးစည္းကုိ ဆက္ကမ္းလုိက္ေလသည္။ ရွင္ရေသ႔သည္ ၾကာပန္းငါးစည္းကုိ ဘုရားရွင္အား ကပ္လွဴ၍ ဘုရားဆု ပန္ေတာ္မူေလသည္။
အမ်ဳိးသမီးငယ္လည္း -
‘’သံသာေလ ကမ္းတုိင္
တူျပိဳင္ေလကူးမယ္ ပ
ဆုထူးငယ္ပန္ရြယ္သြန္း၊
ခ်စ္လုိ႔ရယ္ မကုန္
၀သုန္ဤေျမ
သိၾကားေစ သက္ေသညႊန္း’’ ဆုိသည့္ ‘’ခ်စ္သမွ်ကုိ’’ ပတ္ပ်ဳိး အတုိင္းပင္ ရွင္ရေသ႔အေပၚ ခ်စ္စပ်ဳိး ကာ ‘ဘ၀ၾကင္ေဖာ္’အျဖစ္ ထာ၀ရလက္တြဲရန္ ‘ခ်စ္ဆု’ ကုိ ပန္လုိက္ေလသည္။
ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္သည္ ရေသ႔ငယ္၏ ဦးေခါင္းရင္း၌ ရပ္တန္႔ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ‘’မိမိကုိယ္ကုိ တံတားခင္း လ်က္ ထက္ျမက္ေသာ အက်င့္ျဖင့္ တင့္တယ္ေသာ ဤရေသ႔ကုိ ၾကည္႕ရွဳၾကေလာ႔၊ ဤရေသသည္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းလြန္ေသာအခါ ငါဘုရားကဲ႔သုိ႔ ေဂါတမဗုဒၶ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ဘုရားတဆူ ျဖစ္လိမ္႔မည္။ ဤရေသ႔ႏွင့္အတူ ၾကာပန္းပူေဇာ္သူ အမ်ဳိးသမီးကား ပါရမီကုိ ကူညီျဖည့္ဘက္ အသက္ပမာ ၾကင္ရာေတာ္ျဖစ္လိမ္႔မည္၊’’ ဟု ဘုရားတံဆိပ္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ျမတ္ကုိ ခပ္ႏွိပ္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ၾကာပန္း ရွစ္စည္းျဖင့္ ရေသ႔အေပၚၾကဲျဖန္႔ကာ ရေသ႔၏ နံပါးမွ ေရွာင္လြႊဲ၍ ၾကြသြားေတာ္မူသည္။
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ပြဲသုိ႔ ေရာက္လာၾကသူ အားလုံးပင္ ရွင္ရေသ႔အား ေကာင္းခ်ီးေပးၾက၏။ အေလာင္းေတာ္ သည္ ဗ်ာဒိတ္ရျပီးေနာက္ ညြန္ေျပာင္းမွ ထေတာ္မူ၍ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားဆင္ျခင္မိေလသည္။ သတၱ၀ါအမ်ား ကယ္တင္ဖုိ႔ရာ လြန္စြာျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရားအျဖစ္သည္ သာမန္ေကာင္းမွဳပါရမီျဖင့္ ျပည့္နိဳင္ ေသာ အျဖစ္မ်ဳိးမဟုတ္၊ ဘုရားျဖစ္မည္ ဆုိရုံမွ်ျဖင့္ ငါသည္ေက်နပ္မေနထုိက္၊ ဤသုိ႔ ဆင္ျခင္ကာ ေအာက္ပါ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ ပါရမီက်င့္စဥ္ဆယ္ရပ္ကုိ ေဆာင္ရြက္အားထုတ္သြားရန္ ခ်မွတ္လုိ္က္ပါသည္။
၁။ ဒါနပါရမီ
သတၱ၀ါအေပါင္းကုိ ပုိင္နင္း အုပ္စုိး လြႊမ္းမုိး ဆုံးမလုိလွ်င္ စြန္႔ၾကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းမွဳ၌ အထူးရက္ေရာမွ သင့္ေတာ္၏။ ေပးကမ္းမွဳသည္ မယဥ္ေက်းသူကုိပင္ ယဥ္ေက်းေစနိဳင္၏။ ရန္သူပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိ္က္ တန္ေသာ ၀တၳဳကုိေပးလွွ်င္ မိမိအလုိသုိ႔ပါလာတတ္၏။ ေပးကမ္းမွဳ တခုျဖင့္ မ်ားစြာေသာ အက်ဳိးကုိ ျပီးေစ နိဳင္၏။ အားရ ပါးရ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲေနရျခင္းသည္ အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္း၏။ ေပးသူကလည္း အားရ၊ ရသူကလည္း ရႊင္ပ်သျဖင့္ ဤဘ၀၌ အရွိန္အ၀ါ ၾသဇာအာဏာတုိးတက္လ်က္ ဂုဏ္သတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ဘုိ႔ အခ်က္မွာ ေပးကမ္းမွဳထက္ သာေသာ အရာမရွိေခ်။
အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္နိဳင္သည္ ဟု ေျပာဆုိရုိးအတုိင္း ဒါနမရွိလွ်င္ သီလပါရမီကုိလုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ဘုိ႔ ခဲယဥ္း၏။ ပညာပါရမီ ျဖည့္ဖုိ႔ရာ လုံေလာက္ေသာ အထက္တန္းပညာကုိ ရွာလွ်င္လည္း ဒါနခ်ဳိ႕ငဲ႔ ပစၥည္းမဲ႔ သူမွာ ေတာ္ရာက ေမွွ်ာ္ရွာရသည္။ ပစၥည္းမရွိလွ်င္ သူတပါးက ရုိးရုိးသားသား ေျပာသည္ကုိပင္ အလြဲထင္ လ်က္ မခံခ်င္တတ္သျဖင့္ ခႏၱီပါရမီ ျဖည့္ဖုိ႔ရန္ အေႏွာက္အယွက္မ်ားလွ၏။ ဥစၥာမရွိ - ကတိမတည္ ဆုိသည့္ အတုိင္း ကတိသစၥာ ေခၚေသာ သစၥာပါရမီ ျဖည့္ဖုိ႔အေရးမွာ သာ၍ ေ၀းေလေတာ႔၏။ မိမိက ေအာက္က် ေနာက္က်ျဖစ္ေနျပန္လွ်င္လည္း ကုိယ္႔ထက္သာ မနာလုိတတ္သည့္အတုိင္း ေတြ႕သမွ်အေပၚမွာ ေမတၱာ ပါရမီေရာက္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းျပန္၏။ ထုိေၾကာင့္ ဒါနပါရမီသည္ ပါရမီအားလုံး၏ အေျခခံ ဟု ဆုိထုိက္ရကား အေလာင္းေတာ္ ရွင္ရေသ႔သည္ ျဖည့္က်င္႔ဖြယ္အမ်ားတြင္ ဤဒါနပါရမီကုိ ပထမျမင္ေတာ္မူသည္။
၂။ သီလ ပါရမီ
မည္သူမဆုိ ေကာင္းေသာ သုဂတိဘ၀သုိ႔ ေရာက္ဖို္႔အတြက္ သီလကုိသာ အားထားရ၏။ ဒါနအေဆာက္ အဦက မည္မွွ်ၾကီးက်ယ္ေနေသာ္လည္း သီလမလုံျခဳံလွွ်င္ အပါယ္ေလးဘုံက တက္နိဳင္ဖြယ္ မရွိေခ်။ သီလအတြက္ ဂတိေကာင္းသုိ႔ ေရာက္ျပီးမွ ဒါနက စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေစသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္႔ျမတ္လုိသူမွန္လွွ်င္ ဤသီလပါရမီကုိလည္း အေရးတၾကီး အားထုတ္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒါန၏ အျခားမဲ႔၌ ‘’သီလပါရမီ’’ကုိ ဆက္ျမင္ေတာ္မူကာ ကုိယ္၊ ႏွဳတ္၊ ႏွလုံး သုံးပါးလုံးကုိ ေကာင္းစြာ ေစာင့္သုံး လ်က္ လုံျခဳံေသာ ကုိယ္က်င့္ သီလျဖင့္ ေနထုိင္ဖုိ္႔ရာ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူသည္။
၃။ ေနကၡမၼပါရမီ
ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ထူထပ္ေသာ လူတုိ႔၏ အရပ္၌ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ အထက္တန္းတရားကုိ မရနိဳင္။ ‘’လူသူမခုိ ျမိဳင္ညိဳ စိမ္႔စမ္း ေတာေတာင္တန္း၌ ပန္းရနံ႔ တၾကဴၾကဴႏွင့္ သမာဓိကုိ ေမြးျမဴျပီးလွ်င္’’ ျဖဴစင္ေသာ သီလျဖင့္ တကယ္တန္းအားထုတ္မွ အထက္တန္းတရားကုိ ရနိဳင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘’ေနကၡမၼ’’ ဟု ေတာထြက္မွဳကုိလည္း ဂရုတစုိက္ ျပဳက်င့္ထုိက္သည္ ဟု ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူသည္။
၄။ ပညာပါရမီ
အသိအလိမၼာ ပညာၪာဏ္ရွိမွသာ ဒါန သီလ စေသာ ပါရမီမ်ား၏ အက်ဳိးကုိ သိျမင္၍ ျဖည္႔က်င့္လိုေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚနိဳင္ေပမည္။ ‘ပညာရဲရင့္ - ပြဲလယ္တင့္’ ဆုိသည့္အတုိင္း တကယ့္ ပညာရွိသူတုိ႔အလယ္မွာ တကယ္ပညာရွိသူသာ တင္႔တယ္နိဳင္သည္။ ဗူးလုံးနားမထြင္း အဖ်င္းအ အ၊ ပညာပုိင္းက ေနာက္က်ေန လွ်င္ စည္းစိမ္ရွင္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္တန္းသုိ႔ မတက္လွန္းနိဳင္။ ကမၻာကုိ လႊမ္းမုိးအုပ္စုိးနိဳင္ေသာ သတၱိမွာ ၪာဏ္ပညာသာတည္း။
ေျမလွ်ဳိး မုိးပ်ံနိဳင္ေသာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ဟူသည္လည္း ဤၪာဏ္ပင္ျဖစ္၏။ တသံသရာလုံးက ပါလာေသာ ကိေလသာ အာသေ၀ါတုိ႔ကုိ ကုန္ခန္းေစနိဳင္ေသာ တရားဟူသည္လည္း ‘မဂ္ပညာ၊ ဖုိလ္ပညာ’ပင္ျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဘုရားအျဖစ္ဟူသည္မွာ သဗၺညဳတ ၪာဏ္ပညာေတာ္ၾကီး ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ရေသ႔ သည္ ဤပညာပါရမီကုိလည္း ေလးၾကိမ္ေျမာက္ ျမင္ေတာ္မူ၍ ေကာင္းစြာ ျဖည့္က်င့္ရန္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူျပန္ သည္။
၅။ ၀ီရိယပါရမီ
ပညာက မည္မွ်ေလာက္ပင္ ရွိေနေသာ္လည္း လုံ႔လ ၀ီရိယ ကင္းမဲ႔ျပန္လွ်င္ စိတ္ကူးေနရုံမွ်ျဖင့္ မည္သည္႔အက်ဳိးကုိမွ ရလိမ္႔မည္ မဟုတ္ပါ။ ယခင္က ပညာတုိ႔သည္ ၀ီရိယ အေဖာ္ေကာင္းမွသာ လုိရာ အက်ဳိးကုိ ျပီးေစနိဳင္ပါသည္။ အထက္တန္းေရာက္သူ ဟူသမွ် ၀ီရိယကင္းသည္႔ အပ်င္းသမား အေျပာသမား မဟုတ္ၾကေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာႏွင့္အတူ ၀ီရိယပါရမီကုိလည္း ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူဖုိ္႔ရန္ ငါးၾကိမ္ေျမာက္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူျပန္သည္။
၆။ ခႏၱီပါရမီ
ျမင္႔ျမတ္ေသာ အထက္တန္းကုိ ရည္မွန္းေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရန္သူႏွင့္ မေတြ႔နိဳင္ဟု မမွတ္ သင့္။ ကုိယ္႔ထက္သာလွွ်င္ မနာလုိေလ႔ရွိေသာ ဤသံသရာၾကီးထဲ၀ယ္ သာ၍ပင္ ေတြ႔ၾကဳံတတ္ေသး၏ မိမိ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားကုိ တုျပိဳင္ေနျပန္လွ်င္လည္း ခရီးတြင္မည္မဟုတ္ပါ။ မိမိကုိ မနာလုိသူ ဟူသမွ် ရန္သူဟု သေဘာမထားဘဲ ခႏၱီပါရမီျပည့္ေအာင္ တဘက္တလမ္းက ကူညီေနသူဟုသာ သေဘာထားလွ်င္ အလြန္စိတ္သက္သာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ခႏၱီပါရမီကုိလည္း ျဖည့္က်င့္ဖို႔ရန္ ေျခာက္ၾကိမ္ေျမာက္ဆုံးျဖတ္ ေတာ္မူျပန္သည္။
၇။ သစၥာပါရမီ
ဤေလာက၀ယ္ သစၥာမရွိသူေလာက္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသူမရွိပါ။ ‘’လူယုံသတ္ - ေသတတ္’’ ဟူေသာ စကားသည္ သစၥာမတည္သူမ်ားကုိ စြဲ၍ျဖစ္လာေသာစကားတည္း။ သစၥာမရွိသူသည္ မည့္သည့္အခါမွ် အထက္တန္းသုိ႔ မေရာက္နိဳင္။ သစၥာတရားသည္ အလြန္အစြမ္းထက္ျမက္၏။ ‘’ေလာင္လာေသာမီး၊ တုိးလာေသာေရ၊ တက္လာေသာ အဆိပ္’’ကုိပင္ သစၥာစကားျဖင့္ ေလ်ာက်ေစနိဳင္၊ ရပ္တန္႔ေစနိဳင္သည္။ တကယ္ျမင့္ျမတ္သူမွန္လွ်င္ ဧကန္သစၥာရွိထုိက္ရကား သစၥာပါရမီျဖည့္ရန္ကုိလည္း ခုနစ္ၾကိမ္ေျမာက္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူျပန္သည္။
၈။ အဓိ႒ာနပါရမီ
ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်ဳိးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးသူသည္ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ႏွင့္ စိတ္မပ်က္ဘဲ စြဲစြဲျမဲျမဲ ဇြဲေကာင္းေကာင္း ႏွင္႔ အားထုတ္ရ၏။ ထုိသုိ႔ အားထုတ္မွသာ ထိထိေရာက္ေရာက္ျပီးေျမာက္နိဳင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမွဳ၌ ဇြဲေကာင္းဖုိ္႔ရန္ အဓိ႒ာန္ ပါရမီကိုလည္း ရွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူျပန္သည္။
၉။ ေမတၱာပါရမီ
ျမင့္ျမတ္ေသာ အျဖစ္ကုိ ရလုိပါလွွ်င္ သတၱ၀ါတုိင္းအေပၚ၌ ေမတၱာကင္းမဲ႔၍ မေတာ္ပါ။ အခ်ဳိ႕အေပၚမွာ အက်ဳိးလုိလား ေမတၱာပြားလ်က္ အခ်ဳိ႕အတြက္မွာ ေမတၱာကင္းျပီးလွ်င္ ကြက္တာ ကြက္က်ား ေမတၱာပြားသူကုိ ျမင့္ျမတ္သူဟု မဆုိထိုက္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အားလုံးေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ အက်ဳိးကုိ အညီအမွ် လုိလားေသာ ေမတၱာပါရမီကုိလည္း ၾကိဳးစား ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔ရန္ ကုိးၾကိမ္ေျမာက္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူျပန္သည္။
၁၀။ ဥေပကၡာပါရမီ
ျမင့္ျမတ္ေသာ တရားထူးကုိ ၾကိဳးစား၍ ရွာေဖြသူသည္ မိမိကုိ ဂရုစုိက္ကာ အေရးပါေနသူမ်ား အတြက္ ေနာက္ဆံတင္းလ်က္ မခြာရက္ေအာင္ ဗ်ာပါရ မ်ားေန၍လည္းမျဖစ္။ မလုိမုန္းထားသူမ်ားကုိလည္း ဂရု တစုိက္ အေရးမယူထုိက္။ ပန္းနံ႔သာ တင္သ၍ ေနေသာ္လည္း၀မ္းမသာ၊ မစင္ ဘင္ပုပ္ စြန္႔ခ်သြား သည္ကုိ လည္း အေရးမၾကီးေသာ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးကဲ႔သုိ႔ မုန္းခ်စ္မျပဳလ်စ္လ်ဴ ရွဳနိဳင္ရေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥေပကၡာပါရမီကုိလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ ျဖင့္္က်င့္ဖုိ႔ရန္ ဆယ္ၾကိမ္ေျမာက္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္ မူျပန္သည္။
အေလာင္းေတာ္သည္ ဤေကာင္းျမတ္ေသာ ပါရမီက်င့္စဥ္ ဆယ္ရပ္ကုိ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေလေသာ ေၾကာင့္ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ - ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ မဟာေဗာဓိပင္၏ အနီးေအာက္၌ ‘’ေဂါတမဗုဒၶ’’ အျဖစ္သုိ႔ ဆုုိက္ေရာက္ေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ပါရမီ က်င့္စဥ္မ်ား ခ်မွတ္လ်က္ ပန္းတုိင္အေရာက္ၾကြလွမ္းေတာ္မူခဲ႔ေသာ ျမတ္ဗုဒၶကုိ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြါး အားက် အတုယူေစနိဳင္ရန္ ‘’ကဆုန္လျပည္ - ဗုဒၶေန႔’’ ပြဲေတာ္ကုိ က်င္းပၾကျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။
ပါရမီဟူသည္ ျမင္႔ျမတ္သူတုိ႔၏ လုပ္ငန္းကုိ ေခၚပါသည္။ ျမင္႔္ျမတ္သူတို႔၏ က်င့္စဥ္ ဟုလည္း ေခၚနိဳင္ပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ လမ္းစဥ္အတုိင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံ အားထုတ္ၾကပါရန္ ဗုဒၶေန႔ ပြဲေတာ္တြင္ တုိက္တြန္း ျပန္ၾကားလုိက္ရေပသတည္း။

